marți, 6 aprilie 2010

Ne-am bucurat ca am iesit din iarna asta lunga, ca ne-am deszapezit/'destroienit' whatsoever...dar niciodata nu-i bine; vara nu-i ca iarna, dar nici cu primavara nu mi-e usor; cam asa e romanul; ai spune ca e un nemultumit, un aspirant absolut. Eu as spune ironic: MY ASS!Si da, my ass hurts like hell, si nu mi se trage de la sala, ci de la condus prea mult in Romania. Zapezile s-au topit (slava Mamei Natura, caci utilajele, cel putin prin Constanta, au evitat sa ne viziteze), toate bune si frumoase, a venit primavara, s-au uscat si strazile, insa acum parca au iesit asa, 'delicat', la iveala, craterele din sosele. Explicatia: 'iarna nu-i ca vara'. 'Am mazgalit' pe ici pe colo cu plombe in asfalt, parca nu le mai observi de cand casti gura la copacii infloriti de pe marginea drumurilor.
Acum, nici primavara nu-i ca vara, ploua cam des, si parca nici asa nu ne convine. Trecem cu vederea inundatiile, as spune laitmotive ale peisajelor pitoresti, si ajungem, din nou, la subtilele gropite de acum prezente permanente ale peisajelor urbane, care stau acum bine ascunse de 'helesteele' strazilor. Incepe un fel de roata a norocului; romanul e, pana la urma, un spirit ludic si aventurier, dar mai ales cu dare de mana (vezi vulcanizari, service-uri auto, magazine de piese auto etc.). Daca scapi cu bine din snorkeling-ul de pe strazile noastre, te poti considera un norocos.
Asta nu-i tot: vine vara - canicula, toropeala, soare torid - e clar, numai noi suntem cei neindreptatiti de incalzirea globala; romanu are explicatii in orice situatie: 'nici vara nu-i ca iarna'...ca atare, caldura prea mare, moncher, asfaltul nu rezista; asta e motivul pentru care vara ne scuturam de matreata pe sosele ;))
Toamna...e un caz mai special: incepe scoala, strazile sunt prea aglomerate. Si, apoi, de ce sa mai asfaltam, cand se apropie iarna si iar ne cariaza drumurile. Parca nici munca in zadar nu ne convine.
Sfat: conduceti prudent, evitati sa deveniti 'boul baltii'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu