miercuri, 20 ianuarie 2010

Conserve si atat...

N-aveam inspiratie de un alt titlu, si pe deasupra, m-am tot saturat sa scriu 'nervi', 'gheata', 'frig' si derivatele lor, campurile lexicale specifice...e simplu...m-am saturat de vicii si razbunari puerile, de mofturi, de lipsa de rationament, de rasfat si de egoism...societatea asta nu e facuta pentru individualisti.
Cand ma intrebam ce-mi doresc pentru 2010, am omis sa spun ca imi doresc o societate civilizata, un trai 'minim'...nici macar decent (am renuntat demult la ideea unui consens...al unei buneintelegeri...astea-s numai utopii, cel putin pe taramul acesta pe care il locuiesc de 23 ani); imi place zapada...dar nu pe strazi, si nu in formatiuni masive de cativa metri, care mai ca seamana cu ghetarii, imi place sa ma dau pe gheata, dar nu cu masina...si mai ales, nu in trafic, imi place sa conduc, nu sa imping masina...
Ne laudam cu o pseudodemocratie de aproape doua decenii, dar inca nu ne-am vindecat de comunism...si asta ne-o demonstreaza insasi Constanta: deranjat nevoie mare de optiunile electorale ale tomitanilor, primarul a hotarat sa-si ia concediu...parca oprind orice initiativa civilizata de a distribui activitatile in folosul comunitatii. Am inteles ca razbunarea sa va fi dificila, si am inteles-o de prima data, desi nu am fost de acord cu ea: ce valoarea mai au 'parabolele' rostite de gura 'pacatosului'? Si-a adunat eforturile considerabile in slujba ofensiva de a promova 'cultul personalitatii' impotriva celuilalt, a manipulat pe cai mai putin 'ortodoxe' opiniile celor pe care ii reprezinta, iar acum lucreaza in defavoarea comunitatii, pe care o acopera cu nameti, gheata si mizerie. De trei zile ninge in continuu, buletinele meteo ne prezic de o saptamana vreme friguroasa si eternul cod galben ce se pare ca s-a abatut asupra Romaniei; de trei zile codul nu mai este galben...este alb cenusiu...masini inghetate in parcare, imobilizate de maldare de zapada viscolita, strazi necuratate, gheata nu numai la mal, ci si pe sosele, transee, bulevarde impracticabile, oameni disperati, lopeti, maturi, aburi, gropi, gloduri de gheata...de ceva vreme...asfaltul a devenit numai o amintire...
Cum sanse de 'iertare' nu avem, sa speram ca Mama Natura va fi ceva mai darnica si va topi ghetarii ;))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu