vineri, 2 iulie 2010

Pe cand am fost eu...

Te pregatesti sa scrii pentru ca ti-ai propus asta demult, pentru ca stiai ca ai un subiect si voriai sa pastrezi continuitatea. Acum imi trec prea multe prin cap, e betie de energie, imposibil de controlat, asa ca sa nu te surprinda lipsa de noima…e numai 3:15,a.m., am inceput sa scriu, imi propun sa fac ordine aici; mi-e greu sa ma concentrez pentru ca ma stragn scaunele din jur, ma streseaza locul asta minuscule in care calatoresc de…(verific ora din nou) cinci ore si jumatate, ma bruiaza zgomotul de fond greoi al autocarului, dar mai ales ideile – care se perinda intr-un dans al ielelor, cu mentiunea ca de asta data nu mai moare nimeni.

Sa continuu ciclul sunt bucuros sa fiu roman sau mai bine spus de ce sa calatoresti pana la vecinii din sud. In primul rand ca sa te simti bine ca nu esti bulgar (fara sa ofensez niciun cunoscut cu origini in tara nisipurilor de aur). Ma intorc din Gabrovo si poate ca multi nu au auzit vreodata de existenta acestui oras (pentru asemenea ignoranti, google it/google earth it). In fine sa-ti povestesc de ce ‘sa calatoresti’ pana acolo:

-daca vrei sa te lauzi ca ai trecut granita…si atat

-daca vrei sa constientizezi ca nu suntem singurii cu drumuri carpite

-daca vrei sa te ratacesti si cu GPS

-daca suferi de exces de timp si de plictiseala cronica (desi sunt sigura ca-ti trec si altele prin cap)

-daca vrei sa te convingi ca si dincolo de hotarele tarii noastre dai peste coca/piti improved peste noapte, peste neciopliti

-daca vrei sa inveti fortat alfaabetul chirilic

-daca iti plac castravetii

-daca iti place sa dormi in masina, si aici nu ma refer la confortul scaunelor create de chinezi (not), ci la teama de a nu constata cu stupoare ca iti lipseste ceva

-daca vrei sa-ti reamintesti cum era/poate ca mai e inca in hotelurile vechi de pe litoralul romanesc (iz de lemn umezit, usor de mucegai, asezonat de rumegus de rozatoare)

-daca vrei sa te simti bine ca sunt si altii care chiulit mai mult la cursul de estetica

-daca iti place arhitectura (regret termenul folosit pentru ca nu se preteaza situatiei date) comunista

-daca vrei sa asculti muzica romaneasca comerciala

-daca vrei sa vezi fete frumoase si barbati urati cu ceafa groasa…nah, ca am spus-o, un mic ‘antisemit’ de m-am transformat peste noapte.

Incerc sa inchei lista aici, desi parca se facea ordine. Mi-e greu sa scriu in timp ce calatoresc, oricat de multifunctionala ma consider, ma depaseste combinatia de activitati incat imi provoaca un sentiment de greata…si inchid

2 comentarii:

  1. Super prezentare. Adevarul ca nici eu nu vad vreun motiv sa treci granita inspre sud.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ma mai sustine cineva. Cam asta e punctul meu de vedere, dar se foarte poate sa ma insel, deocamdata prezint realitatea asa cum am trait-o eu.

    RăspundețiȘtergere